niedziela, 21 października 2012

tygodniak XXII



wiersz za tydzień XXII (15-21 października 2012).
"Powrót" to wiersz czytelny, zbudowany z prostych form zdaniowych. atmosfera w tekście klaruje się, wyostrza z każdym kolejnym wersem. brak "światła" między wersami, nie zastosowanie strof skutkuje narastającym tempem wiersza. czytelnik może czuć się porwanym, wraz z podmiotem. pointa, natomiast, zostawia czytelnika tak, jakby stał i patrzył za odjeżdżającym autem.  




Powrót


Powiedziałem im
że wskażę miejsca
gdzie zakopana jest broń
gdzie ukrywają się nasi
Głupi - uwierzyli
Zaślepieni - dali się nabrać
Przywieźli mnie limuzyną
do rodzinnej wioski
jak do narzeczonej
Niby na wesele
z diabelskim orszakiem
Dziękuję ci Boże
że pozwoliłeś mi raz jeszcze
ujrzeć krajobraz
w którym wyrosłem
Zobaczyć złociste pola
i kolorowe łąki jakich nie ma
w całym świecie
Że umrę
w otwartym horyzoncie
a nie w wilgotnej
i plugawej celi
Mam szesnaście lat
nikogo nie zabiłem
nie miałem dziewczyny
tak mało przeczytałem w życiu książek
nie zostanę już gospodarzem
Zbieram ostatnie siły
chodzę po chłopackich ścieżkach
indiańskich szlakach
Wszędzie tutaj mógłbym trafić
z zawiązanymi oczami
Żegnam moje Ponidzie
Sapią za mną wściekle

spasione grubasy
Chyba zrozumieli
Słyszę szczęk karabinów
Za chwilę każą mi uciekać
więc pobiegnę w stronę domu

gdzie czeka na mnie
moja matka



--------------------------------
autorem tygodniaka jest Zdzisław Antolski
za: link

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz